Herzstück ist das Factory-Modell

Aktiver Know-how-Aufbau und Wissenstransfer

Der ISG-Analyst Axel Oppermann weist in seiner Benchmark-Studie ausdrücklich darauf hin: „Die Telekom bietet flexible Service-Modelle an, so dass Unternehmen die für sie passende Unterstützung erhalten und ihre digitalen Prozesse optimal managen und überwachen können.“

Benchmark Power Platform Services

Weitere Stärken aus Sicht der ISG-Analysten

  • Integratives Factory-Modell: Das Herzstück des Telekom-Angebots ist das Factory-Modell. Es stellt die nahtlose Übergabe entwickelter Lösungen an den Betriebssupport sicher. Das gewährleistet die kontinuierliche Unterstützung und Wartung der Lösungen. Dabei werden die SLAs individuell auf die Bedürfnisse des Unternehmens abgestimmt.

Report gratis downloaden

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.